Friday, February 10, 2012

4 weeks.

Bimillah .

Assalamualaikum.

ahha, nak tunaikan janji.

so on 26/12/2011 until 21/1/2012

i was forced to join this prog called MHi
it's not Malaysia Hari Ini. tapi.
its stands for Madrasatul Hayah Ikram.

and... dengan rasa berat hati.. pegi jugak lah. T^T
(mase nak pegi ni, rasa yang sama bila kene balik asrama. berat hati gileeee WUWUWUUWUWUU) T^T

but in the end...
it was an awesome programme.
i kinda miss suasane kat sane. xDD

and, well,
i'm not good at story telling,
let the pictures tell the story ehhh. :)

ENJOY.




this one, malam terakhir kat KRT (Kem Rimba Tamu)





*Malam Persembahan Akhawat*




my group buat choral speaking.



-i did the script anyway. most of. with the help of other



and igt nak post vid tu kat sini. tapi nanti. xDD







others do dikir barat. boriaaa. lakonan. a talk show. menyanyi. haha.




malam tu enjoy je.
tapi aku rase kelam kabut err.

sbb aku yang buat script, aku yang tak hafal. bijak. T^T








*Karnival Sukan MHi*

haha, name macam grand. men sukaneka jeh. kui2.

*hadiah, hari terakhir

#3 untuk karnival sukan
and, got persembahan terbaik also. (the choral speaking won!!)



*pertandingan poster.*






(haa, muka comot gila)
ni aku lukes. aku kaler. tapi aku kaler sikit je.





sbb aku tak suke kaler.





#3 also.






*outdoor games.*

*flying fox *

agak tired tunggu giliran. siap tdo tepi jalan sebab ngantuk . hak3


*waterfall*

not joining them kat bawah.
aku mandi kat atas2 je. air deraaass dan sejukk gila.

(haha, takley blah, mmg mandi kat atas2 sbb purposely nak balik cepat utk cop bilik air. wuhuuu)












kat Thailand sungai dia lagi dalam.






boleh lemas kot aku. *aku je la kot.*

*slot*

malam slalunya ade slot.

spot me la dalam picture tu.

jumpa?
haa, memey tkkan jumpe.
aku purposely akn dok blakaaaang skali.
well, sbb mmg bole kire bape byk kali aku tak tdo waktu slot malam.

but.. but..
we.. got a lotttt of talks from a GREAT penceramah .
mcm
Dr Adnan, Dr Har. n whoever. sbb mmg byk. mmg takkan igt sorang2 la.




*blaja menjahit jugak kat MHi*

gila. i put not so much effort in this.
penat merungut.
penat tercucuk jarum sume.
penat nak fahamkan macam mane nak jahit.

memang penatlah basically.
sebab terlalu fokus,
habes jahit je,
trus HEADACHE. T^T
bgus. good work anyway.


*pstu. ni diaaaa. hasil2 yang terbaik telah dipilih oleh Makcik2 yang ajar kterang menjahit tu. ape-ntah-name-dia)






mine is there.
*riak2*
aku tahu aku bagus menjahit.
haha, puihhh~
tak sangka orang macam aku punngg terpilih . pfffttt

ade 8 orang yang chosen.
4 ikhwah.
4 akhawat.


*chess set*

hiburan di kala lapang.
bnde ni kadang2 jadi addictive.
maklumlah, kat sane mane ade lappy nak main games2 berjam2.

ade pon hiburan handphone. main games kat situ.
tapi bila battery da KO, malas pulak nak charged sbb kne berebut.
sadis.

chess la solutionnyaa.
kdg2 smpi tension2 men. haha.

*demo sembelih ayam*

-mula2 kne tangkap ayam yang dah ditag. ayam group aku dia tak lari. haha. sng la nak tangkap. xD
-pstu kne sembelih
-pstu rendam dalam air panas (ayam tu)
-pstu cabut bulu2. (keje ni paaaaling EWWWWW) ahaks.
-pstu siang potong2.
-haa, pstu masak!

lepas ayam tu da dimasak jadi lauk , baru aku sentuh ayam uhhh. hua2. ini serius.
* mmg proses yang panjang dan meletihkan *

*blaja masak*









payah ohh. *muka aku bajet macam da tau masaak. hahaha*




tapi sbnrnye.. ermm.. ermmmm
lalalalalaaa ~.~





everyday, kene masak. gilir2 ikhwah akhawat.





naseb la kalau orang sakit perut ke ape.




da tu rezeki utk hari tu. kite tak bole la nak complain rezeki yang Dia da kasik.




*baik korang terase (untuk sesape yang suke complain masakan orang)*










well, tu je gamba yang sempat masuk .





sebab nak masuk sume, memey beribu la.










errmmm, ermmm,




minggu pertama & kedua, memey aku macam Loner Ranger je kat sane.




adoiii, nak buat pape kje, buat sendiri. sorang2.









bila da minggu ke 4 & 5.




baru knal hati budi, perangai, tabiat masing2.




haaa, ade yang boleh kamceng,




ade yang errr errr. tegur sekali dua je.




macam2 la. memey mcm2 spesis orang aku jumpa,









dan macam2 jugak yang aku blaja.









dan, bila da lame2 dok situ,




hilang rasa terpakse pegi situ waktu awal2 pergi. uhuu~









sbb mmg best.




dan. takley lupa.








(ni bru sikit kot aktiviti kat sane yang aku ceritaa. byaakkk lagi kot. kate 4 minggu)










KBai!










p.s asingkan diri bole ? o___O


3 comments:

muna yg mls nk sign in said...

spot u in that pic? hahahaha..aku gelak! sbb kte trus cari sape yg tgh tido..

zsdhiya said...

hahaha.. i like la muna.

Anonymous said...

Murshida :

ahahaha! pandai ehh korang.
tp snanye dalam gamba tu nmpk tudung kite je. o___O