Saturday, October 24, 2009

kerana insan itu

well, this post for my pals. :)

"they make us happy.
but they also MAKE US CRY too."

kerana insan itu, kita menangis.

this story was told by my friend.
it was on January kot.

pada satu hari , [heh, poyo takk?]
ade satu kumpulan dalam kelas kene buat presentation kat depan classmates.
oh, pada mulanya okey jer nk start.
tp, ble sampai kat sorang budak yg kene present uh,
di TER-MENANGIS depan kelas.

HAHA. when i heard this, i just like WHAT ?!
oh, she's crying because of someone.
sebenarnye, die dpt tau orang yg die syg curang kot? [?] (kene tanye orang tuh balik)
tapi yg pastinye sebab orang yg die syg la.

die menangis kat depan kelas dengan tibe2 dan sampai tak boleh cakap.
and then, her best friend pujuk die. wakaka.
siap men nyanyi2 "jujurlah padaku...."
well, terubat jugak la en die punye kesedihan uh.

dlm cite nih, aku terpk satu potong ayt,
'apabila satu pintu tertutup, kita tidak dapat lihat pintu yang lainnya sedang terbuka'
[oke, camtu la lebey kurang sikit ayat die]

mungkin kerana insan itu kita merana.
tapi, kite tak perasan ade orang lain yang lebih sayang kite daripada insan itu.

kerana insan itu, kita kita tertipu.

haa. pernah bayang tak best friend korang betray korang?
kalau nak ikot experience aku, memang aku pernah kene.
tapi tu kes lame la... da lupe da pon...

tapi, kisah yang nih, aku baru tau semalam.
yep.
my besties kene tipu ngan kawan die.
o0 god.
aku dengar pon saket hati.

kenapa orang sanggup menipu kat orang yang dah percaya die?
anda bayangkan setelah hampir sedekad berkawan, orang tuh boleh tipu kite.
kalau ada sebab muhasabah, boleh lagi diterime. tapi... ARGH!

aku tak suke cerite nih. dan aku tak nak pon cerite.
betula cakap kawan aku.
susah nak pulihkan semula kepercayaan orang kat kite, kalau sekali kita dah khianati ia.

so, just nak cakap, jagelah member2 korang tuh.
maybe korang tersinggung perasaan die, and my suggestion, mintak la maaf.
jangan ego. [ngaa~ cakap orang.. diri sendiri... ]
okey la. nasihat tuk semue dan diri sendiri.

oh. ni nak cakap jugak.

KALAU ANDA TIDAK PUAS HATI DENGAN SESEORANG, PLEASE TELL THEM.
JANGAN BERDENDAM DAN KENAKAN DIA/MEREKA.

p.s susahnye nak maafkan insan itu.

p.s.s jangan terasa tau kat post nih. :P

7 comments:

:|-blush!-|: said...

shida,first...
sper org tu..?[??]
hahhahahaa
second,aku ader betray kwn ker..?
hua5...
ckp2..

murshida said...

ouh. nak tau ke sape orang dalam cte aku tuh?
HAHA. baek takyah.
censored. sian bdak uh. bengang nanti. huhu.

kau betray kawan aku ke?
sape yg makan cili, die la yang terase pedasnye. :P

murshida said...

kawan *kau ke?

:|-blush!-|: said...

asam ea ko..xper2.hahha

atiqahamin. said...

awk, knp kte br sdr awk ade blog. oke dah. kte igt blog awk dh lupus. baek2. skrg, kte lg rajin kot. nak dtg sini. heh.

+org bercinta. ha ha+

el arte said...

ble bce citer kmu...
sy t'igt ade org cter kat sy..
sedih seh..
hrp dia sabar..

murshida said...

jyhah : aku bkn asam aaa. aku manusie.. :P

orang bercinta : ANDA! AHH. jakun jap. dulu mmg da lupus. pas2 tak tau cane ade balik blog nih..? [haha...]

muna : hee. sape ek bdak uh?