Wednesday, December 9, 2009

x-camp/ppn09

beberape hari lepas. pegi xcamp.[mknenye ak pon x tau.]
kat Kuala Kangsar, Perak.

bertolak ke Perak hari Khamis pagi.
lepas subuh baru nak kemas barang.
cari pasal ngn abah btol!! huhhu.
kterang gerak dlm kol 7 lebey.

otw g perak.. singgah rumah makcik kat Subang.
mkn tgh hari kat sane.
tapi aku degil tak nak makan. sebab kenyang makan rojak buah. nyum2.

and smbong balik perjalanan ke perak.
malam tuh lepak rumah mak cik kat Tambun.
esoknye pagipagi lagi dah bertolak g Kuala Kangsar.
aku tido je sepanjang perjalanan ke sane.

hari 1st - Jumaat tuu.

ice breaking. parents semue g ppn. perhimpunan perwakilan nasional.
remajaremaja g x-camp. and aku lah antare remaja yg pegi.
kanakkanak g program aulad.

so, ice breaking. pecah lah semue ais2.
kumpulan name MU. takley blah. MU stands for Muslimah United. HA-HA-HA.
idea sape. idea ketue.

ketua kumpulan Syifa Hana. orang panggil die kak Syifa. tapi aku tak panggil die Kak Syifa. aku panggil die Kak Hana. sebab nnt rase macam panggil cik Cipa' a.k.a she. huhu~

and then ade ucapan dasar ex-ketue wanita JIM. lameeee.
nak tertido aku. tapi dengar la jugak.
[snanye takley tdo sebab sebelah aku ade khadijah terengganu [bdak xrek yg paling aku dan she takuti tuh!!] TT_TT

lepas habes tuh. dalam kol 10 lebey g Explorace.
Alhamdulillah. habes semue check point. ade 10 checkpoint.
mmg uji kesabaran tol laaaa.

awal2 kterang g railway station, Kuala Kangsar.
oh. mmg amat jauh. kena jalan kaki.
adess. sambil2 tuh amek gamba kat skola Malay College Kuala Kangsar [M.C.K.K]
huhu. kak Aya jgn jeles.

da la skola tu besar gedabakk.
siap ade CIMB Atm kat sebelah pagar diorang. huu. jakon2.
sekolah idamanku. HAK4.

pas2 g tmpt pokok getak tertua!! 100 years. yess. amat lame.
tu zaman tok janggut punye kot. [eh, tok janggut bkn dok kelantan ke? layan je la..]

jln lagi. g Masjid Ridzwaniah. dengar khutbah. disebabkan ramai lelaki waktu tuh.
so, kterang amek jalan mudah dengan selesaikan task dengar khutbah tuh dgn tnye pakcik2 yg dgr khutbah. laaa. kantoi. tak dgr. aku tanye abg aku je. heh. ps2 dapat laa selesaikan.

jalan2 lagi. [time tuh macam nak give up je. lenguh kaki!!] tapi best! rugi la Amaq, muna , kq Aya tak pegi waktu hari Jumaat tuh!!

and then jaaaalaaaan lagi g Arena Square, Sungai Perak [erk? ke Sg. Kangsar??] , tmpt makan cendol dan laksa, taman permainan. tugu kapal terbang. macam2 la.. jalan2 kat Kuala Kangsar Bandar Diraja. last sekali checkpoint The Store. huaa. cari harga barang.

pastu balik KISDAR. penat.

petang tuh men lagi bola jaring. lagi penat. TT_TT
malam aku tido sebelah mak aku dalam dewan KISDAR.
da takley tahan. huhu~

pas2 gerak g Madrasah Idrisiah. =_="
ape jela. tido situ.

2nd day. Sabtu.

jalan2 g GUA!! waaaahaaahahhaa.
first time dapat tgk gua. ape yang boleh cakap.
"SUBHANALLAH." mmg indah. pas2 dalam gua tuh tak panas langsung.
sejuk je. angin sepoi2 bahase.

ni ahli kumpulan aku. depan Gua Puteri. cool!!

Gua Puteri nih.. dahulu kalanya tempat keluarga Diraja tinggal.
kalau rase dinding gua tu kan.. rase basah.. sebab air dari atas turun ke bawah.. and terjadilah stalagtit and stalagmit.
siap ade tazkirah lagi waktu dalam gua tuh.
malangnye.....
aku tertidoooooo~~ tak dengar pon ape pakcik tuh cakap.

gua tmpt pergambaran Sifu dan Tongga tu pon kterang masuk. heee~~
aku panggil gua tuh.. gua Tongga!! HAHA. sukati je en..

and then kuar gua tuh punye la kecik lubang nyeee... mmg tabah lagi sabar.

malam. kami kene wat persembahan multimedia..
yang akan ditayangkan esok hari..
sian kak Aya.. tak tdo bwt multimedia.

3rd day - Ahad

ngntukkkkk~ persembahan multimedia yang amat memboringkan.. waktu tuh da macam.. sangap daaaaa~ muahahaha.
layan je laa.

pas2 da nak pukul 7 baru parents habes program PPN.
xcamp habes kol 1 lebey. XD
lame gile tunggu kat masjid KISDAR tuh.

balik........
KL!. g Gombak. sebab hari isnin ade program MUB kat Menara TM yang lawa sangat tuh!!
kat tingkat 50.. adess.. pressure seyh.. saket telinga nak naek atas tuh~~ hehehe.
program baru yang baru kali pertama dianjurkan ~~

ak jadi fesi tak official laa. sebab waktu slot ice breaking je aku konon2 cakap aku fesi kat bebudak.. best.. tgk diorang kne tutup mate and mulut pas2 cari mmbe2 diorang..
fesi jadi setan.. ble da jumpe mmbe..
fesi pecah2 kan diorang.. haha..

lepas tuh... aku tido kat sofa yang ade berdekatan dekat dewan tuh.. sedapp~~

habesss program pon da nak dekat kol 7.
pas2 tros balik JB.

so, now. im at HHHHOOOOOOOOOMMMMEEEEEEEEEEEEEEE!!

p.s byk gmba!! tapi tak gune btol. blogger taknak kerjasame dgn aku!! heee.~

No comments: