Saturday, November 13, 2010

T.T

hye,

pagi tadi,
ada orang masuk rumah. x.x

apa yang hilang?
-laptop abah,
-handphone abah and mama. UGHHHHH!
-handbag mama including wallet, kad kredit, I/c, lesen.. ATM card..
-wallet abah jugak, including, Atm card, credit card x( cash around RM 400-500 ! (banyak beyb! aku tak pernah ada duit cash sebanyak tu dalam wallet aku!)

penat abah siapkan bahan untuk program malam ni.
sekali kene curiiii!!
nasib baik dia tak kebas jugak hard disc abah. kalau tak,
bahan program PASTI HILANG.

so, pagipagi pukul 5 semua orang dah bangun kecohkecoh barang hilang!
call banks haha, banyak sangat bank. ade 4 x)
batal tu, batal ni..
pastu tido balik kol 8 - 12 lebey PENATTT! lebih specific ngantuk.
paling lawak, semua orang dalam rumah tidur waktu tuhh!
report polis blah blah blah semua.

tapi abah dengan mama je lah yang kecoh.
Pencuri tu bijak sangat masuk ikut pintu verandah depan dan curi segala barang yang ada dalam bilik abah...

TAPI, dia tak curi benda lain
yang ada kat dalam rumah ni.

so, PATUT BERSYUKUR SEKARANG!

walaupun aku dah tak dapat guna handphone aku lagi . . .
T^T

sebab mama yang guna buat sementara waktu.
[okay, mungkin ada hikmah tak guna handphone kaaannn??!] haha, muna ^^,
cehs, abah aku macam nak beli beri hitam jehh? HAHAH.
kite tunggu jelaaaaa~

p.s kalau dia rompak satu rumah, ada macam2 lagi kat bilik aku, abang2 aku
ada 3/4 lagi lappy. BB lagi. handphone LAGI. dan duit lagi. x.x yang penting sekarang... that robbers patut bukak lappy abah dan tengok lahh video2 bahan program tu... mana tahu insaffff dan bertaubat!! :)

3 comments:

qarirah said...

innalillah. kte ucapkan takziah. tapi takpe, mesti ada hikmahnya.

okay, nak gelak sekarang. hahahaha! sebab rase kelakar kalau dye insaf tengok video2 program dalam tu. hahahaha! ade video pasal mencuri tak?

muna yg malas nk sign in said...

every bnd yg jadi under GOD will pun..
ade hikmah nyer..
dapat baru!
haha..
so...awk selamatlah kan?kan?
haha..nnt bdk maahad tu kcau.
mak awk boleh libas dia pedas punya..
hahahaha...

semoga dia insaf..

murshida said...

aa, selamat2.. cuma bosan..
takde gossip dari najihaaaha!!

yep, moga dia insafff! :D
tapi sampai sekarang dia tak pulangkan balik?